Historka
Protože jsme se dlouho neslyšeli a neviděli ještě dýl, domlouváme s Lukášem Vlkem kajtovací víkend. Na původně zamýšlený Pálavě to vypadá na teplo, ale na západní wind místo severozápadu a tak preferujeme Lipno. Předpověď sice hraje všema barvama (tzn. bum-bác session ) a šipky předpovědi směru větru se točej jak ručičky na hodinách… ale Lipno je Lipno, a tak dohoda zní: v neděli tam!
V sobotu večer cestou na Lipno se ještě stavuju pro novou sedačku na chatu pro mojí budoucí manželku (…jooo mimochodem poznámka: po 12 letech máme 19/8 svatbu !!! JJJ ). Neodpustím si tady jeden citát: „ JÁ SU SVOBODNÝ, KDYBYCH BYL TAK MLADÝ JAKO SU SVOBODNÝ – TAK TO SU PUBERŤÁK !!! J
Cestou dostávám sms od Michala K. – ředitele Hertzu – mojeho výhradního dodavatele chlapskejch hraček: „Tvl nejel jsi kolem Benešova? Viděl jsem cabrio s vozejkem, to nemoh bejt nikdo jinej než ty?!“
Ráno cestou kolem jezera zjišťuju, že Hotel Jestřábí má do května zavřeno a na bráně je bohužel zámek a tak volíme tentokrát zátoku pod Rackem. Vítr zatím nula a tak mám čas na pro mě hodně nezvyklou věc – nafouknutí draka a navázání lajn.
Poslední roky na vodě jsem trávil téměř výhradně na uzavřených komorách, které jednoznačně preferuju jak z aerodynamického hlediska, tak taky kvůli tomu, že nafukování a navazování lajn považuju za strašnej vopruz. Ovšem Boost se mi již od uvedení na trh hodně líbil a tak jsem se pro něj letos rozhodl. Zjistil jsem překvapivě, že nafukování s double action pumpou Flysurfer je radost ( a to akože naozaj ! ).
V 10:30 doráží Lukáš a to já jsem už v neoprénu a lezu jako první do vody. Vítr se stáčí ze Z na JZ a startuje zatím na 5 m/s, což je prima na test LW hranice Boosta. S twin-tipem Nobile 2HD to maká skvěle. Protože je to zatím slabší, beru i Alpina HF, abych zjistil, že i na HF je Boost vhodný.

Celá session se nese ve znamení nestability větru a to jak jeho síly, tak směru, přesně jak uváděla předpověď. Na vodě jsou vidět světly fleky se skoro rovnou vodu a hned kousek vedle letěj “čertici“ a černou vodu rozrážej bílý hrany. Náročnost pojezdu je ale vyvážena pohledem na překrásný Lipenský panorámata se Smrčinou ještě pokrytou sněhem.
Asi kolem 14 hodiny přistáváme a balíme. Určitě si dokážeme představit lepší kajtovací podmínky J, ale všude dobře… na Lipně nejlíp!!!
FS Boost2/13
Protože inklinuju k drakům s raceovým zaměřením a postupem času jsem došel k názoru, že už budu jezdit jen a pouze Flysurfer, už dlouho se mi líbil Boost. Loni jsem testoval Boost1/18, ale do Low Wind podmínek si myslím patří naprosto jednoznačně uzavřená komora. Proto jsem se rozhodl pro „standardní“ velikost 13m2.

Tentokrát se nebudu rozepisovat o technikáliích konstrukce a vlastností draka, protože je to dokonale popsané ve videu níže - přímo od designéra Boosta2. Uvedu zde jen hlavní praktické postřehy s drakem:
ADAPTÉR ( REDUKCE ) VENTILU
Za účelem co nejsnazšího a nejrychlejšího nafouknutí vybavil Flysurfer Boosty tzv. SUP ventilem. Je to ventil velkého průměru s velkým a snadným průchodem vzduchu a s jednoduchou geniální pojistkou na vyfouknutí. Tento systém pracuje perfektně a drak je nafouknout i vyfouknut během mžiku!!!
Pro případ, kdyby někdo chtěl Boosta nafukovat jinou než originální FS pumpou je na KAŽDÉM Boostu na hlavním bánu v neoprenové kapsičce a zároveň na pojistném provázku REDUKCE na „standarní díru“. Docela vychytaný.
Zde bych uvedl malou poznámku. V každý recenzi se snažím najít i negativa produktu, protože nic není jen super a super.
Někdy se stane, že si potřebujete nebo chcete draka přifouknout. Pamatuji si, že jsem to dělával tak, že jsem šel zezadu k draku, jakoby „pod plachtu“ a draka si přifoukl. Tady to možné není, protože SUP ventil je poměrně dost na předku bánu ( ne směrovanej dovnitř ) a tak drak na něm částečně leží. Je potřeba tedy draka otočit „na záda“
Doufejme, že tenhle odstavec bude opravdu jen hovadina – protože Boost dofukovat jistě nebude potřeba ! J ( Napoprvé jsem ho nechtěl rvát do maxima a tak jsem ho pak šel přifouknout, tak jsem na to přišel )
Tím se dostávám k PUMPĚ
Jak jsem uvedl výše, foukání považuju za vopruz, ale s originál Flysurfer pumpou se na příští nafukování Boosta TĚŠÍM ( a teď fakt nekecám! ). Pumpa je typu Double Action – což znamená, že dokud tlak v bánech neklade přílišný odpor – fouká pumpa v obou směrech ( jak při pohybu madlem dolu, tak nahoru). Tím se drak nafoukne v podstatě 2x rychlejc a velice „ měkce“ ( myšleno tlak v madle ). Po dosažení určitého tlaku se pootočením vyndá malá pojistka ( otočný špuntik ) v horní části pumpy a ta už začne fungovat jako normální single-action = vzduch tlačí jen při pohybu madlem dolu.
Ještě jedna věc je na pumpě sympatická: MANOMETR. Ten ukazuje tlak STÁLE. Myslím tím to, že ručička nepadá na nulu a zase nevylítává ( jak to znám u levných čínských pump ), ale ukazuje dosažený tlak a pomalu „roste“ ( stejně jako manometr při nafukování auta třeba ).
Na hlavním bánu ( náběžka ) vedle ventilu je tabulka s hodnotami tlaku pro jednotlivé velikosti Boosta. Taky vychytaný.
Celý je mi to tak sympatický, že se snad vrátím na foukačky! ( druhá část věty je vtip J )
Už při prvním nahození draka nad hlavu ve větru řekněme 4 ms, jsem byl překvapen jeho okamžitýma a rychlýma reakcema na bar a jeho celkově živým projevem. I když je to drak původně směrovaný do race stylu – myslím, že tato druhá generace bude i super „kiteloopovej“ kite pro frýštajlový skákače.
Tahle session poskytla dokonalý podmínky pro test ROZSAHU a DEPOWERU Boosta. Rozsah pro jezdce 85kg ( doufám, že jste si všimli, že jsem zhubnul ! J ) na 134cm prkně: 5 - 12 m/s otestován. S použitím velkého prkna na spodním větru - se levá hranice ještě posune. Pravá strana hranice je reálně zcela jistě také výš, protože na tento rozsah větru jsem použil JEN DEPOWER ( bar ) a vůbec nerefoval ( trim ) !
Boosta jsem vyzkoušel i na hydrofoili. Tady malá technická poznámka: Kdo jezdí na HF ví, že když drak zůstane v okně i jen nepatrně déle než chceme – je to vo hubu! Protože Boost ( tak jako každý raceový drak ) se při letu SÁM LEHCE PŘIKLÁNÍ k hladině , je potřeba myslet na včasné ( a důraznější ) přitáhnutí horní části baru. Není to nic dramatickýho, ale oproti komorám, které na HF běžně jezdím ( Lotus12, Sonic11 ) je ten rozdíl celkem znatelný.

VÝVAZ – SELF START ( LAUNCH )
Galerie vývazu je ze sympaticky slabých černých lajn a v kombinaci s celkovým tvarem Boosta to „nahoře“ vypadá hodně elegantně ( žádný tlustý bílý retro lana jak pod šapitó v cirkuse ).
Každá strana galerie obsahuje i speciální tyčku pro SELF – START, což je super vychytávka. ( pokud někdo neví, o co jde a jak to funguje – viz např. youtube: heslo „Flysurfer Boost self launch“ nebo tak něco )
ZÁVĚR
BOOST2/13 je další dokonale vyladěná hračka z produkce Flysurferu. Nevim jestli je to úplně správná věta na závěr, ale dám ji sem teda J : I KDYŽ FOUKAČKY ÚPLNĚ NEMUSIM – TAK JSEM RÁD, ŽE BOOSTA MAM A VŘELE HO DOPORUČUJUJ.
Good Wind !
Ywosh 11 OneTeen
Czech Flysurfer Mafia