Jak si užívám cestu komoráře,a co jsem se o těchle raketách dozvěděl,jak se je naučil ladit a bezpečně s nima jezdit.
V tomhle článku nečekejte žádný kopírovaný články výrobce nebo propagační článek prodejců. :-) Prostě pravdivá a snad i zábavná story, kterou jsem si prožil.
Jak to vlastně začlo? Po roce blbnutí a lítání na Speed2 Speed4 Lotus a Psychu4 se objevilo jakýsi ufo na vodě a všude, kam jsem se podíval, tak byla propagace na nový race kite Flysurfer Sonic FR. Říkám si: co to jako dělá taková potvora? Úzká, žiletková a jak to asi jezdí? Tak jsem sjížděl bazary, pač cena nového byla nedosažitelná, a já neměl takové prostředky, čerstvě po rozvodu takže vycinkanej a hubenej jak kostelní myš :-D
No nic, podívám se kolik mě dají za ledvinu, když ji daruji...... blbost..... jsem moravák tak ji budu potřebovat přeci :-) Nakonec jsem prodal mého oblíbeného Pick-upa a našel bazarovýho sonica 18m.
.jpg.aspx?width=620&height=349)
Třepal jsem se jak ratlík na granulku než mi dojde. Takže první vybalení, kontrola naladění a šup s ním do vzduchu,samozřejmě na landu. Byl jsem rád, že si vždycky zjistím a načtu věci, než je dám nad hlavu. Je to míň bolestivý pak. A ejhle, co s těma ušima? Jak je mám napustit? Po vytrvalém souboji se nafoukl celý, a já si říkám, že tohle asi nebude úplně prdel :-D
Podotýkám, že to tu nikdo moc nejezdí a kdo jo, tak je neznám. Vědomosti jsem měl, ale jen teoretické. No naskakuju na mountainboard a přichází první mávnutí a rozjezd. Cooooo to jééééé? První pocit? Vybalancujte si betonový panel na kraj mostu, přivažte se k němu a hoďte ho dolů. Tak asi tak to pocitově táhlo :-D Takže nadšení jako blázen. Pak už jen jezdit a naučit se zvládat různý bonbony a nezbytné pak ve vodě umět to rozmotat, když to padne na vodu. Pokud jsem tohle nezvládal, tak jsem do vody prostě nelezl. No a přišla voda.
Já tak osumkrát na záchodě, nervozně pobíhající jak to vlastně dopadne. A přišlo tím pádem i první setkání s Ywošem a to jeho TY KRÁVO :-D nejkrásnější drak na světě :-D potom jeho sdílnost a rady mě uklidnily. A šup na vodu. Stoupavost nesmyslná, rychlost prostě porno. Ale nafukování uší mi furt nešlo.
Yvoš říká, že nastavení jako z výroby a uzlíky prostě v rovině a bude šlapat jak hodinky. A vono jo :-) Byl nastaven od původního majitele víc do rychlosti/výkonu.

Takže pokud nemáte závodní ambice, tak tohle nastavení stačí pro normálního smrtelníka :-) Stabilní i v poryvech až do nějakých 10m/s. Tam už je to samozřejmě trochu na hnědý trencle, ale rozsah depoveru je neskutečný.
Už předtím jsem viděl Leguána, jak mi ladil starou 19 a pilně jsem se mu díval pod prsty, jak to vlastně dělá. A tam jsem se začal zajímat, proč je tolik důležitý si ho umět nastavit a to se vyplácí.
Takže na vodě do konce Listopadu a prostě štastnej jak blecha, že jsem se ho naučil zkrotit. Jak jízdní styl tak vše ostatní.
U jízdy to taky chce pár odlišností, docílení nejvyšší rychlosti, pumpování barem a draka zasouvat do okna a ven, když už prostě jede a není potřeba mávat. A když je tam trochu moc, stačí povolit bar a jede i na kraji větrného okna, což znamená extrémní stoupavost.

Zima samozřejmě na sněhu díky němu stála za to. Kdy jsem si vzpoměl, tak to prostě jezdilo. A taky jsem dostal ostatních kajterů nečekaně přezdívku HINDENBURG :-D
No a přišel čas na novýho Sonica2 11m.
Po nastudování videí, a všech propagačních materiálů jsem prodal všechny komory, co se mě válely v baráku, pač 18 pokryla téměř vše. Takže volba byla jasná. Myslím že to byl Únor a po objednávce mi dorazila tahle nová žiletka. Vybalím, navážu a ve velmi slabém větru první prolítnutí. Jééé ten je celkem hodnej, rychle se nafukuje, a je fakt rychlej. To to bude ráj :-D
A první snowkiting na sebe nenechal dlouho čekat. Letím za Katkou z Harakiri k Bíteši, že pauza na oběd strávená trochu jinak :-) Roztáhnu, jezdím, naháníme se, blbneme a užíváme freeride po polích a všude možně. Ale tam už si trochu všímám, že náběžka má tendenci se při povolení draka trochu lámat v poryvech. Nepřikládám tomu moc váhu a říkám si, že to je tou lehkou látkou na vrchu a jezdím ho trochu pořád přitaženej.

Pak nám zamrzlo u Čápa na mlýnech no a tam to přišlo :-). Při svižné jízdě přišla bomba do draka a celej se mě prolomil a poskládal v docela silným větru. Takže naráz místo na snowboardu jedu po pupku a hákem od trapázu řežu první jarní brázdu...ale na ledu. A jak si tak jedu, vidím zamrzlý ryby v ledu, v průhlednejch místech na mě čumí kapři pod ledem jak na super akčňák :-D
Tomáš s Jindrou na mě d jak ívají jak na trotla, jako co s tím dělám. No kluci už mě bolely nohy tak jsem změnil jízdní polohu v leže ;-)
Domů odjíždím plnej rozporů a jinejch pocitů. Celou noc jsem nemoh zabrat a přemýšlel nad tím, že to nemůže být tak jiný jak FR. A vono je. Tak jsem začal studovat, co nám tímhle kajtem vlastně výrobce chtěl říct. Prostudoval jsem, jak to vlastně jinak i ušily, ale stále ani na německým vebu prostě nic nebylo. Ponořil jsem se i do aerodinamiky profilu křídla a tam už mi to začalo docvakávat. Tohle je prostě jiný, ale úplně.

Kontrola mixéru a výrobní nastavení bylo zlehka do stability. Tak jsem ho trochu ještě vytáhl a bylo to dobrý. Zatím....
Oteplení a ostrá voda a zase u Čápa. Zase ty moje zažívací potíže, a nervozita. Párkrát jsem navštívil za ten den můj oblíbený keř a šel na to. 15m foukačky padaly po větru. Říkám si to je ten pravej čas to testnout. Přehoupnu se přes hráz a s twintipem stoupu nesmysl. Wow to jsem nečekal ve větru cca 5m/s, ale bylo to jak už to v Česku bývá jak na houpačce. Když už jsem byl docela na úrovni MKB vítr zesiluje.

Říkám si... je čas trochu jet po větru, tak povolím a jen draka držím, aby bě táhl pěkně po větru. Ha... bomba, drak v bonbonu a na vodě. Říkám si... jsem si naběh :-). Rychlej restart z vody a na břeh. Jenže moc vysoko. Jakože to se nedá jet po větru? Jen tak v klidu? Přistávám, balím a paradoxně jdu k čápovi, ale opačně jak všichni, co upadly po větru. :-D Otázka, co je? Coby.. nejezdí to po větru nebo to prostě s ním neumím. Prostě nestabilní je to. Další bezesná noc, ale i radost v čem to dokáže jezdit a stoupat.
Přehodnotil jsem všechny možnosti co mě napadly a musel najít prostě svoje nastavení. Takže zpět na louku a ladit. Vyzkoušel jsem moc různejch nastavení a vypadalo to líp ale né uplně dobře.
Přišly Velikonoce a Rujána. Tam do dělalo podobný blbosti jako u čápa a já byl trochu zoufalej. Káča mi povídá... tohle je jako velkej průser Flysurferu... NENÍ NE A NE A NE... to si prostě nepřipustím.
Několik let jezdím Stuntriding a tam je trpělivost vždy důležitá a tohle bylo pro mě stejný. Prostě to musím najít, jak na něj. Příjezd domů a vše znova.
Další týden běhání a zkoušení a nakonec jsem NAŠEL, jak na něj. A pak zase u Čápa s Káčou a já si říkám, dnes je dobrej den, aby to šlo a vyšlo. Speed3 19m leze z vody, že to nejede a já za podivných pohledů přihlížejících startuji 11tku a jdu do vody, ale s vratama pro jistotu. Káča na mě hledí, co jako jdu dělat.... smažit řízky asi :-) Naskakuji, a hodinu si užívám celýho Čápa jen pro sebe. Vlasně naproti jezdil jen foil... jeden. Proti větru, po větru, prostě kam se mi chce a s výrazem jak po prvním sexu jdu ven a ještě křičím na Káču, že z toho teda záclony šít nebudem :-), že už je to dobrý.....

Tak proč si Sonic 2 11m vlastně kupovat?
Nejsem žádnej štípač, bomber, nelítám do stratosféry, někdy se i prostě bojím. Jen hledám větší svobodu v tomhle sportu a na přeplněnejch spotech. Jestli na tyhle kajty chcete balit holky, tak je nekupujte. Většinu času trávíte na vodě téměř o samotě a to jsem vlastně hledal. Káča říká.. je pravděpodobné že budu pryč, když fouká, ale ten blbec je pryč i když skoro nefouká. :-D Počet mejch kajtovacích dní se minimálně ztrojnásobil a to jen s dvouma drakama. Hlavní designer popisuje tyhle kajty tak, že mají obrovskou škálu nastavení a jde použít od závodů, foily a pro vyznavače air stylu, ale při určitým nastavení i pro normálního jezdce, kterej si jen třeba užívá rychlou jízdu ve všech disciplínách kajtingu s maximálním rozsahem. Nikdy neřeknu nikomu, tohle si kup je to pecka, bomba a přirození ti z toho naroste až k zemi :-). Spíš se ptám co od toho čekáte. Já se dočkal kajtu na všechno a s možností všemožnýho nastavení. Chybělo mi hodně rad, jak ho nastavit a jaký kdo má zkušenosti a proto píšu tenhle článek. Ne každej má tu trpělivost hledat jakoukoliv cestu dotáhnout to do konce i přes strasti, který jsem zažíval já. Přirovnání přímo úměrné, taky si nekoupíte závodní motorku nebo auto a budete čekat, že to bude super bez toho, abych o tom něco věděl a bez nastavení je to taky jen kus šrotu. Samozřejmě čtu, že za cenu jednoho můžu mít tři nafukovačky. Jsme v česku že jo... to známe a je to třeba i pravda. Ale já chci něco co mě prostě dá víc, občas semnou i mluví :-) a to nejsem vyznavač zelené stravy jako třeba kluci z Holešova na landu :-D
Prostě kdo hledá absolutně něco jiného a chce se někam posunout jakkoliv, tak tohle jsou dráčci přesně pro něj. A že to neplave? Že to utopím? Buďte v klidu. Plave to dýl než si myslíte. Někdy vyjíždím s 80ti procentní šancí, že se vykoupu jako třeba teď v neděli. No koupal se a za mého radostného zpěvu balil 18tku ve vodě. Bez kapky vody uvnitř podotýkám. A nebudu nasranej, když budu plavat. Tu půlhodinku jsem měl Mlýny zase jen a jen pro sebe. :-)
Videa jak startovat správně Sonica ať FR tak dvojku, jak na mixér najtete na videích Flysurferu na Youtube a mixér v češtině od Lukáše nebo Leguána v článku a co drak vlastně upravením mixéru udělá taky najdete. Jak jsem naladil a jak mě fungje nastavení u 11tky i v českým větru je ve fotogalerii v podrobným náčrtku. Doufám, že to někomu pomůže při rozhodování zda do toho jít či ne.
Punk není mrkev :-)
Bubla