KORONAVIRUS: Prodejna OTEVŘENA + stále posíláme ZDARMA objednávky od 500 Kč.

Dáváme dárky (trapéz, cvičný kite, měřák větru...) k nákupu nad 3.000 Kč. Najdeš je ve svém košíku !

Flysurfer Sonic3 - velká recenze a srovnání

179
 

Super video, který odpoví snad na všechny dotazy o novém Flysurferu Sonic3.

O co ve videu jde? Popsání vlastností nového draka, jak drak vývojově vznikl, srovnání vlastností proti Flysurferu Soul a Sonic2.

 

Pro koho je nový Flysurfer Sonic

Podobně, jak už prezentoval výrobce. Nový Flysurfer Sonic není kite pro začátečníky, ale pro nadšence se zkušenostmi s komorovými kity s ambicemi posouvat svoje hranice stále dál. Ve videu je připodobněn Soul vs Sonic jako SUV vs sportovní auto. Jsou to jednoduše 2 rozdílně zaměřené kity.

 

Jak vznikl nový Flysurfer Sonic

Vývojový team Flysurfer zkoušel 3 cesty k novému modelu. Prvním pokusem bylo vzít předchozí model Sonic2 a co nejvíce ho vylepšit. Bylo vyrobeno několik prototypů, které vykazovaly zlepšení, ale nic výrazného, aby to stačilo na nový model. Druhou cestou bylo vzít velmi úspěšný Soul a udělat z něj sportovnějšího draka, zeštíhlením a vylepšením některých vlastností. Opět bylo dosaženo úspěchů, ale stále to ještě nebylo ono. Nakonec vzali Flysurfer VMG, snížili štíhlost, zaoblili uši a předělali vyvázání. Po dlouhém procesu ladění a testování nakonec našli řešení s požadovanými vlastnostmi.

 

Vylepšení

Jedním z největších problémů u Flysurferu Sonic2 bylo dofukování uší při startu a to hlavně v silném větru. Tento problém byl u nového modelu úspěšně vyřešen a i při startu bez předfouknutí v silném větru se drak poměrně rychle celý dofoukne. Při testech se nový Flysurfer Sonic nafukoval stejně dobře jako Flysurfer Soul a dokonce se ho podařilo odstartovat z lodě.

Restarty jsou u nového modelu o něco náročnější než u Soulu, ale podle testujících je to s trochou zkušeností bez komplikací

Proti předchozímu modelu byla mírně snížena štíhlost pro dosažení větší stability a to zejména u menších velikostí. Aby tím nedošlo ke zhoršení performance, byl navýšen počet komor pro čitší profil a větší tvarovou stabilitu.

Další vylepšení vlastností bylo dosaženo ztenčením vyvazovacích šnůr. Ve videu podrobili 18m velikost zátěžovému testu, kdy na kitu skákal kiter vážící 171 kg a nic se nepřetrhlo :-)

Flysurfer Sonic3 je proti předchozímu modelu tužší a to i díky jinému materiálu. Tentokrát je kite ušitý ze stejného materiálu, který je použit na Flysurferu Soul.

 

Srovnání letových vlastností

Ve srovnání se Soulem je Sonic výrazně rychlejší při průletu oknem, zatáčí podobně rychle, ale protože je delší, otáčí se na větším poloměru.

Kiteloop se Sonicem je dlouhý a plynulý. Příliš utažený kiteloop vede k přebrždění draka a poklesu tahu.

Při špatném načasování dopadů je Sonic náchylnější na zaklapnutí uší, ale při správném načasování tento problém odpadá. Jen je potřeba udržet šňůry a draka stále pod tahem.

Podle testujících jsou skoky s novým Sonicem snadné, dlouhé a dobře kontrolovatelné. Stoupavost draka je výborná a drak si také zachovává osobitou povahu Flysurferů v podobě rovnoměrného tahu a přesné zpětné odezvy na baru. Údajně jde o nejlepšího ze všech Soniců.

Ve srovnání proti Sonicu2: Otáčení draka je o něco rychlejší než u předchozího modelu, také tah v zatáčce je stálejší a nedochází tak snadno k přebrždění. Skoky jsou vyšší a plynulejší. Je ale potřeba brát v úvahu, že testovaný Sonic2 už měl nalítány 2 roky a jeho na vlastnostech se to jistě podepsalo, takže toto srovnání nebylo úplně fér.

Ve srovnání proti Soulu: Stabilita a mez kdy se drak ve slabém větru přebrzdí je podobná, ale Flysurfer Sonic více vylítává do kraje okna v poryvech. Vyžaduje tím pádem intenzivnější kontrolu.

 

 

Závěr

Nový Flysurfer Sonic3 vyžaduje kitera, který ví, co dělá a na oplátku nabízí excelentní letové vlastnosti spojující ostrost závodních draků a stabilitu všestranného Soula.

Já už se na něj docela těším. Co ty chceš si ho taky vyzkoušet? Ozvi se a přijeď si ho za mnou otestovat :-)
Leguán

Ohodnoť článek:



Diskuze k článku

V diskuzi není žádný komentář, buď první!

Shop

Magazín

Inline kiting n1

120km/h na kolečkových bruslích? Nesmysl? Slibuju, že za chvíli se dostanu na 100vku!

0

Bazar