Test Peter Lynn LYNX 2015 7.0 m

Lynxe 2015 ve velikosti 7 m jsme dostali půjčenýho, jako druhýho kita v případě většího větru. Popravdě řečeno bychom ho vůbec nepotřebovali, protože ani jeden den nefoukal takovej bušák, aby to nešlo odjezdit na velkých kitech. Přesto jsme kita vytáhli, protože nás samotný zajímalo, jak se chová a co je to zač.

 2015 Peter Lynn Lynx

 

BATOH

  Kita sem vybalil ještě před odjezdem doma v obýváku, abych se přesvědčil, že nic nechybí. Po vytažení z batohu mě praštila do nosu vůně novýho kitu. Nevím jak vy ostatní, ale já tak často k novým kitům nečuchám, takže sem si to docela užil :-) Batoh kvůli hmotnosti do letadla, ale pak i v zavazadlech při přemisťování zůstal doma.

  Působil na mě prakticky a má pěknej design i zpracování. Jediný co bych mu vytkl je, že nemá možnost přidělání snb na batoh. Na báglech jiných výrobců tato možnost často je a zrovna při expedici ve Finsku jsem to několikrát využil.

  Co je ale super, je možnost rozepnutí na zip a tím pádem lepší manipulace s kitem při vytahování a balení.

 

BAR a LINES

  Stejně jak smrděl novotou kite, smrděly novotou i lajny a bar. Lajny jsou hned na první omak a pohled robustní, připadají mi tlustší, než lajny na mé frenzyně 13m. Každopádně problém při lítání to žádnej nedělalo. Za povšimnutí stojí i krásně hladký zavoskovaný povrch, což možná bude snižovat rychlost opotřebení.

  Bar je kratší než na mým drakovi, ale vzhledem k velikosti draka se to dá čekat. Trim je lehce dosažitelnej a ovládání na zaseknutí je podobný jako jsem zvyklej od svého draka.

  Front lajna je udělaná jako Y line. Navíc z ní vychází 5tá lajna, která vede dopředu na náběžku, takže problémy s motáním odpadávají. Odstřel jsem nezkoušel, ale vzhledem k přítomnosti 5té lajny, jakožto standardu dnešních draků, jsem přesvědčenej o tom, že bude fungovat na plné vyvlátí bez tahu.

PL bar - chicken loop  detail PL baru     PL bar – řešení trimmu  PL bar+ lines Peter Lynn depower bar

 

KITE

  Kite je lehkej a pokud draka nesbalíš jak hovado, tak zabírá málo místa, což bylo při našem expedičním využití super. Zkoušeli jsme s ním lítat ve zhruba 5m/s. Drak krásně konstantně táhne v krajních částech okna. Zkoušel sem i extrémější přelety za okraj okna, abych se přesvědčil o stabilitě vrchlíku a o tendencích ke kolapsu. Můžu v zásadě říct, že pokud je člověk levej, kite mu prostě občas bude kolabovat a to podle mě platí všeobecně u jakékoli otevřené komory. Takže pardón, ale kecy typu: kite je stabilní a nekolabuje si strčte za kobouk. Pokud necháš kita přeletět za okraj okna, tak zkolabuje jako kterejkoli jinej kite. Fyzika prostě obejít nejde :-)

  Dobrá je u tohohle draka jeho ovladatelnost a poslušnost. Pokud ho přibrzdíš přitažením baru včas, kolaps se nekoná a drak klidně zaparkuje v kraji okna. Drak i na slabý vítr točí s neuvěřitelnou rychlostí, ale těžko srovnávat, když jsem zvyklej na 13m kite. Když za to člověk hodně zatáhne a bar přitáhne až k břichu, otočí se kite v podstatě na místě kolem ucha, ale bez ztráty tahu a to se u komory počítá třeba při výjezdech loopama do kopce.

  Jinak standardní, hezky zpracovanej kite, kterej splňuje požadavky moderního kitu. Design a barvy vrchlíku se mi líbí, na sněhu pěkně zářil novotou. Myslím, že bych si dokázal představit mít ho doma jako menší variantu do bušáku a i cenově se mezi kity drží spíš u spodní hranice.

PL bar – Peter Lynn Lynx 7,0m  Peter Lynn Lynx 7,0m  Peter Lynn Lynx 7,0m  Peter Lynn Lynx 7,0m 2015 Peter Lynn Lynx 7,0m

 

Autor: KITEBOARDING.CZ je na Google+